Ar laikas praleidžiamas prie kompiuterio gali būti produktyvus?

Šiuolaikinės technologijos ir vaikų santykis su jomis pastaraisiais metais tampa itin karšta diskusijų tema. Tarsi tampa nebeaišku, kiek technologijų reikia vaikui, kiek valandų yra teisinga leisti vaikui žaisti kompiuteriu ar išmaniuoju telefonu, o gal tiesiog atleisti vadžias ir viskam leisti tekėti natūralia vaga? Kiek vaikui reikia šiuolaikinių technologijų kasdien atliekant namų darbus ar ieškant informacijos lieka diskutuotinu klausimu.

 

Švietimo ekspertai bando įtikinti, kad šiais laikais vaikui nebepakanka įgytį trijų tradicinių skaitymo, rašymo ir skaičiavimo žinių tam, kad paruoštume XXI amžiaus karjerai. Šiuolaikiniam žmogui reikia kitokios, daug lankstesnės švietimo sistemos, kur sena ir nauja būtų įvilkta į labiau prieinamą pavidalą bei aktualumą šių dienų gyvenimo sąlygoms. Todėl švietimo lyderiai vis garsiau kalba apie naujus gebėjimus, kuriuos privaloma ugdyti kasdien. Kalba eina apie kuturias “K”: koloboraciją, kūrybingumą, komunikaciją bei kritinį mąstymą. Klausimai belieka, kokiais metodais šiandieninėse mokyklose ugdyti naują įgūdžių rinkinį ir kaip suderinti tradicinį švietimą (raštingumas, matematika, socialiniai mokslai) su gyvenimiškais įgūdžiais, tokiais kaip inovatyvumas, kūrybiškuas ir sąmoningumas. Nors kai kurie iš šių įgūdžių gali atrodyti netinkami mažiems vaikams, svarbu, kad pagrindai būtų suteikti dar ankstyvame amžiuje.

 

Kaip mes tai galime pakeisti? Tėvai iš tiesų galėtų ir turėtų būti savo vaikų skaitmeninio aktyvumo moderatoriais. Juk reikia tiek nedaug, o rezultatas gali būti neįtikėtinas tiesiog tinkamai nukreipus vaiko susižavėjimą technologijomis į žinių gilinimą bei naujų įgūdžių lavinimą. Tėvams tereikia suprasti, kad technologijos nesuvalgys jo vaiko, o priešingai, jos gali padėti jam užsiauginti naujus gebėjimus ir ateityje suteikti ne tik naują lygį žaidime, bet ir gauti svajonių darbą.

 

CodeAcademy Kids siūlo sprendimą, kaip vaiko laisvalaikį, praleidžiamą prie kompiuterio, paversti produktyviu ir prasmingu. Šios programavimo akademijos rengiamų užsiėmimų išskirtinumas yra tas, jog tai nėra tik programavimo būrelis. Čia moksleivių pomėgiai virsta jų tikslais ir būtent juos įgyvendinant vaikai mokosi atitinkamų dalykų. Pavyzdžiui, kiekvienas vaikas turi mėgstamiausią kompiuterinį žaidimą, prie kurio gali praleisti valandų valandas. CodeAcademy Kids tokiam moksleiviui siūlo išmokti kompiuterinį žaidimą susikurti pačiam. Tokiu būdu moksleivis apjungia savo pomėgius ir naujų dalykų mokymąsi, o tai, jog jam tenka dirbti su savo asmeniniu projektu, tik didina motyvaciją.

Kiekviena iš siūlomų programų, kurių šiais metais yra net aštuonios, viena kitą papildo ir kuria tęstinumą. Pavyzdžiui, jei moksleivis pradėjo nuo kompiuterinių žaidimų kūrimo ir jau turi sukūręs savo pirmąjį žaidimą, galbūt būtų laikas šiam žaidimui sukurti internetinį puslapį? O po to galima žaidimui sukurti ir mobiliąją programėlę, kad būtų pasiekta dar didesnė auditorija. Na ir žinoma, žaidimui reikalingas kokybiškas prekinis ženklas – logotipas bei išskirtinė pakuotė. Visą tai galima įgyvendinti mokantis siūlomų programų. Nesvarbu, nuo kurios programos moksleivis pradeda mokytis – galiausiai kiekvienas turi pilnai išvystytą produktą. Svarbu paminėti ir tai, jog mokymąsis vyksta per penkis patirties lygius, kuomet yra lavinamas vaikų analitinis ir loginis mąstymas, kūrybiškumas, atidumas detalėms, problemų sprendimas bei gebėjimas dirbti komandoje. Šie įgūdžiai yra pritaikomi itin universaliai ir yra visapusiškai naudingi moksleiviui.

 

Daugiau info apie būrelius rasite čia.